Jumaat, 3 Februari 2012

Biarlah senyumku melawan dukaku..

Aku lemah dalam mencari erti hidup initerasa tiap langkah ada berbatuan terjal
yang menguji tiap relung iman yang ada
adakah aku terus lemah begini?..hati letih!


Ujian dan dugaan itu menghantui diri
mencabar segala sabar yang ada di dada
ujian dan dugaan itu menghambat hati yang lemah
mencabar pasrah dan redha yang ada di hati


Ya Allah..
kuatkan segala sabarku ini
Ya Allah..
tuluskan segala pasrahku
Ya Allah..
iklaskan segala redha ku


Andai semua ini dari Mu biar hati ini tegar
jangan lemahkan aku dengan airmata ini
jika semua ini jalan yang Engkau beri
jangan hapuskan segala kekuatan jiwaku selama ini


Aku insan yang tiada berdaya..
di dalam dunia fana yang tiada rasa simpati
tapi aku punya doa dan usaha melawan segalanya


Ya Allah..
berikan aku petunjukMu
berikan aku redha di dalam pasraku
berikan aku rahmat di dalam iklasku
aku ingin lepas dari semua siksa ini
aku ingin tersenyum pada hari-hari ku
aku ingin bahagia di akhir hidupku


Biarlah senyumku melawan dukaku..
Semoga Ya Allah!..Amin!


..juneindah..030212..8.10pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan