Sabtu, 11 Februari 2012

DEDAUN RINDU

sementara bersendirian dikamar cinta ini
gugurnya dedauan kerinduan kasih
dari ranting kesepian yang berpaut resah
mengajar aku mengenali erti rindu bertalu
meskipun airmata menjadi pelali rindu
segalanya begitu asing
dalam dakapan rindu yang kau titipkan
terlalu sukar untukku leraikan
terlalu payah untukku utuskan
kerna kau bukan yang aku kenali dulu
kerna kau bukan lagi yang aku nantikan
kerna kau begitu asing dalam hatiku
meskipun antara kita pernah
menyimpan sejuta khazanah kasih
segala bagaikan air mengalir
membawa erti kerinduan yang keliru
antara kebenaran dan kecelaruan
yang kau gambarkan dalam lukisan hidup ini
sehingga aku parah dalam kemalangan derita cinta
sehingga aku lumpuh mencari penghujung cinta
yang kita genggam sekian lama
terlerai jua dari hatiku
terlepas jua dari ikatan hatiku
terputus jua tali yang kita simpulkan
atas nama cinta dan kasih sayang
antara kau dan aku

Ika Shahida

Tiada ulasan:

Catat Ulasan