Isnin, 13 Februari 2012

*~ Usah Kau Dera Hati Ini ~*

berbisik jiwa tika di lamun angin senja
memujuk rasa hati nan lama terluka
deru puisi mu membaitkan kata rindu
membuatku resah gelisah di ulit pilu
usahlah kau bangkitkan kenangan dulu
usah cuba mengingatkan aku tentang kita
meski pun taman hati ku maseh menghijau
merimbunkan warna-warna kaseh
berbunga mengharum semerbak
mengirim bau manisnya untuk semua
tapi sayangnya ..
aku maseh tidak mampu
mengirim walau seteguk rasa untuk mu
kerna hati ku maseh berdarah
kerna jiwa ku maseh menitiskan air mata
pintaku cuma satu padamu
sayangku usah kau dera diri ini
dengan keluh kesahmu itu
sekali pun aku maseh teguh setia
menjaga tenun kaseh padamu dulu
tapi .. aku tidak akan membiarkan
waktu sepiku menyambung ayaman
yang engkau punahkan dengan kejam
pergilah kau dari hidupku
usah memuja membuang masa
aku tetap di sini berdiri dalam sepi
menanti waktu aku di jemput pergi


puteribunianyie
ilford 1654hrs
@12feb'12
Copyright (c) PBY2012
All Rights Reserved

Tiada ulasan:

Catat Ulasan