Isnin, 13 Februari 2012

*DEMI CINTA*

dunia mengharum
perasaan yang mewangi
bagai terpamer kemekaran
mewarnai suatu perkisahan

aku masih belum lupa
walau tiada sering dikenang
tiada pula aku merayakan
bahkan tiada terjejak disanjungan

tetapi warnanya kelihatan indah
ingin aku memetik setangkai kuntumnya
bukan untuk menghidu harumannya
bukan untuk melalaikan jiwa

dalam setangkai keindahannya
terlihat beberapa kelopak
setiap helai penuh keistimewaan
seharusnya diusapkan jawapan

semuanya menghadirkan renungan
mengingat dan bertanyakan
tentang keindahan yang aku rasakan
tentang cinta yang aku dambakan

rasa itu aku bentengi dari insan
tiada yang layak aku kirimkan

ingin aku semaikan cinta yang subur
menyalai kekhilafanku hingga lebur

biar aku tasbihkan rasa cintaku
melafazkan kalimah suciNYA
mendambakan jiwa dan raga
hanya pada Tuhan Yang Esa

140212 0344
Bard Guardiola
~Gerbang Kayangan~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan