Selasa, 14 Februari 2012

Pulang Ke Negeri Abadi

Allah telah menjemputmu pulang
kembalilah sahabat,selamat jalan
temui kasih cintamu,cintaku juga
kata orang,Dia lebih menyayangimu
kembalilah ke dakapan kasih-Nya tanpa ragu.

Tanpa henti telah kau rempuh onak dan duri
-Mencari Destinasi Hakiki
"Kalaupun berlopak-lopak
apalagi berliku-liku
jalan tetap perlu
untuk sampai ke destinasi hakiki''.
Kini aku pasti kau sedang meluncur ke destinasimu.

Aku pasti akan menanti dalam sepi
tiada lagi nyanyi sunyi Pak Langmu
lalu Pak Lang kehilangan tajam taji ayam jaguhnya
meninggalkan reban Pak Lang kosong lengang
dan sawah Pak Lang akan dipenuhi lalang
langsung aku akan merinduimu tanpa ada penggantinya.

Pulanglah sahabat,pulang ke Negeri Abadi
destinasi terakhirmu,destinasiku juga
tinggalkan lopak-lopak dan liku-liku hitam duniawi
yang telah banyak mengotor dan melukai
kelak aku menyusul jejak-jejakmu pasti
kelak aku mendoakan kita bertemu di Jannatul Naim.

Yajuk
Bukit jering
13 feb 2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan