Isnin, 13 Februari 2012

Ku Cari

dalam suasana senja mendatang
aku mencari satu sinaran cahaya senja kala
lalu aku berjalan dalam kegelapan
ya..... dalam kegelapan kehidupan
dimana nohta penyelasaian
kakiku longlai tika ini

tapi disatu saat aku tertawa
lantas disatu sudut kegelapan
aku melihat lorongan cahaya
sinar yang akanku kecapi

dibalik cahaya ada kesepian didada
dalam kelemasan hati piluku
namunku terus langkah kakiku
di hujung lorongan ku lihat
kolek usang peningalan tua

inginku berbidok untuk ke seberang
bidukku berkecai di mamah anai-anai putih
anai-anai yang dibenci orang
tapi hati nulariku berbisk
minta dan berdoa pada ALLAH
bukalah mataku yang buta

terima kasih yang maha pencipta
aku ingin berjaya seperti dia
aku ingin bahagia sepertinya di duniawi dan alam hakiki
~ ct hajar amrin ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan