Isnin, 13 Februari 2012

*MENGGILAP KEPUDARAN*

bukanlah langsung tiada
mungkin lemahnya jiwa

walau sepatah kata
walau seimbas tingkah

namun itu bukanlah bayangan
yang mencetakkan kekurangan

tetapi bagaikan permulaan
menapak dalam keindahan

aku tak bisa jelaskan segala
tiada waktu bisa tersisa

dalam setiap nafas ini...

tidak aku nikmati
tidak aku huraikan

jika tidak kerana-MU

bunuh saja aku seandainya
ada yang ingin rasaku ini berpaling dari-NYA

rejam saja aku seandainya
ada yang ingin aku melupakan-NYA

Yang Maha Pengasih
terimalah cinta ini
dari hamba-MU yang daif lagi hina

Yang Maha Pengampun
biarkanlah rasaku ini menyatu
merebutkan label keimanan

Allah Maha Besar
hidup ini untuk-MU
nafas ini milik-MU
nyawa ini kehendak-MU

resapilah ketakwaan kepadaku
agar hidupku kerana-MU
pandangku kerana-MU
ucapku melafaz tasbih-MU
tangisku merindui-MU

sesungguhnya aku serahkan segala
jiwa serta ragaku
hanyalah pada-MU

140212 1210
Bard Guardiola
~Gerbang Kayangan~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan