Selasa, 7 Februari 2012

Hati yang hancur.....

aduhai hati dengarlah,
ingin ku menjerit sekuat mahuku
agar kau mendengarnya
agar kau tahu apa yang aku alami
mengapa kau dustai kasih dan cinta kita
mengapa aku dibohongi
dalam permainan kemelut jiwa
salahkah aku menumpang rasa
salahkah aku bertahta dihatimu
salahkah aku bersama jiwamu
berkali-kaliku katakan
hatiku tidak mampu disakiti
jiwaku tidak mampu di hancurkan
jasadku tidak perlu dibohongi
kini segalanya terjawab
musnah sebuah harapan yang ku bina
hancur sebuah impian yang aku dambakan
segalanya menjadi debu-debu luka
berterbangan di dada kehidupan
mencari tempat berteduh
berpaut pada dahan yang kukuh
berpegang pada janji yang setia
bersuluh pada yang terang
kau yang ku panggil sayang
mengertilah jeritan batinku
andainya kau mendengar dengan suara hati
andainya kau merasa dengan kasih illahi
andainya kau melihat dengan mata hati
kecewa berteman duka
sengsara berteman derita
airmata berteman gerimis
akulah insan yang kecewa
dengan cintamu
yang penuh dusta, berbisa dan berhelah...

...ika shahida...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan