Selasa, 7 Februari 2012

Duhai Kasihku!

Kasih ...
jangan kau berikan
aku wajahmu tuk kucintai
tapi berikanlah aku
hatimu untuk aku menyintaimu
biar cinta tetap utuh bila wajah dimamah usia
biar cinta tetap ada walau kita tidak bersama.

Kasih ...
jangan berikan aku
kemanisan bibir janjimu
tuk kucintai
tapi berilah aku
secangkir keikhlasan jiwamu
untuk kukukuhkan
biar tidak tergugat
pada kecemaran masa.

Kasih ...
berilah aku sekanvas
kain putih ketulusanmu
biar dapat aku lukiskan warna pelangi
mendandan hidupmu dengan kesederhanaan
agar tidak kau lali pada kemewahan duniawi.

Kasih ...
izinkan aku memimpinmu
memberi segulung ijazah
tuk kujadikanmu ratu hatiku
yang tiada bidadari mampu mengganti
sebab
aku cinta kepadamu selamanya....

~isma anis al-fikri~
♥ 7/2/2011 ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan